Bocca chiusa

25-06-2017 21:52


Nee, vandaag absoluut geen bange mensen gezien

Ter hoogte van de Hut en ook rook ik er geen angst

Wel zorgde de weelderig bloeiende wilde marjolein, onvoorzien,

tussen het gele verdorde gras, voor een hartelijke ontvangst



Zittend in de wegberm, die hier van adel is en we een graaf noemen

Genoot ik van de zittende, spelende kinderen tussen wandelende grote mensenbenen

En van de bijen en hommels die op de oudroze bloemen

Zalig ronkend hun mantra in mijn oren zoemen en ook menen



Dat we er goed aan doen om ons te verheffen, maar nog ben ik hier

Parmantig op de oeroude adel gezeten, en eet mijn boterhammen à la vogue

Brood van Kollenberger spelt, belegd met zure kalfspastei en een fles lauw
tafelbier

Smaakt, in een wolk van geurende marjolein en hooi, als een echte van Van Gogh



Nee, ik heb ze niet gezien vandaag. Bange mensen

Ter hoogte van de Hut, maar wel onwrikbare standvastigheid

Die grenzeloos houdt van dit zalige grenzenland en in een ketting van mensen

Oud en jong, schouder aan schouder, kond gaf van een alles doordringend neuriënd bescheid



© Bep mergelsberg 25 juni 2017